Categorieën
StadskrantMaastricht

E-bike_discussie, voertuigdiscussie en wat zoal nog meer

Voertuig-discussie Elektrisch aangedreven “Bikes”

Steeds vaker het onderwerp van discussie dat er een leeftijdgrens aan e-bikes moet worden gesteld. Is dit een reële discussie of verleggen we onze aandacht naar veiligheid in het verkeer.

E-bikes of misschien anders benaderd Fat-bikes.

Een fiets/bike kan in principe net zo hard als je maar stevig trapt.

Is een fiets wel veilig?

Moeten we de discussie nog meer in haar algemeenheid benaderen. Wanneer is een voertuig onder welke omstandigheden nog veilig?

Moeten we het toestaan onveilige voertuigen te produceren ongeacht haar aandrijving?

Koppelen we een leeftijd aan het besturen van een voertuig?

Is het raadzaam een voertuig koppelen aan de bestuurder of adres?

Welke verzekeringsvoorwaarden koppelen we aan een voertuig?

Wie zorgt voor de naleving en wie is verantwoordelijk voor ongewenst rijgedrag?

Willen we überhaupt voertuigen in het verkeer die een maximale snelheid kunnen overschrijden? Dus ook je motor, auto, boot en zet zo alle voertuigen op een rij. Ook hier behoren scootmobiel, rolstoel, skatebord, rolschaatsen, step, ijsschaats onder.

Wat doen we met paarden, pony en ezels?

Ligt de verantwoordelijk bij de bestuurder/berijder/beoefenaar en leggen we ons zelf ook aan banden met hardlopen?

Gaan we op alle slakken zout leggen?

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

error: Inhoud is beveiligd !!