Ik woon nu sinds vorige maand (november) 14 jaren in de gemeente Maastricht en het meest belangrijkste dat ik heb ervaren is dat communiceren het meest belangrijkste is dat er is.
In woon nog steeds ontzettend graag in Maastricht
Het geheim voor een goede relatie met Maastricht is dat communiceren ontzettend belangrijk is.
Zo weinig mogelijk communiceren…. en zo weinig mogelijk bellen…. Zo weinig mogelijk naar de drankautomaat lopen omdat je het anders niet volhoudt maar wel zo veel mogelijk brieven en mails schrijven.
De Gemeente Maastricht doet je af en toe versteld staan. Men heeft de mogelijkheid je tot uiterste inspanning te dwingen.
Je mag wel denken….. en ook meedenken graag tijdens jaarlijkse vergaderingen maar het is beter dit niet te communiceren, want voor je het weet ben je aan het e.mailen. Mag je uitleggen wat je zou willen zeggen.
Die vaan us in Maastricht zijn gek op e.mailen, zelf tijdens een telefonisch gesprek wordt er gevraagd dat wat er zojuist is gecommuniceerd te e.mailen.
Alles moet gedocumenteerd zijn.
Alleraardigste mensen van klanten contact centrum staan je vriendelijk te woord, dankjewel hiervoor, om vervolgens en hier zijn drie opties mogelijk te horen: *1 op de betreffende afdeling is niemand aanwezig stuur een e.mail of zullen we een terugbel-verzoek aanmaken, *2 je wordt doorverbonden met frontoffice van de bewuste afdeling om te horen dat er te weinig kennis op dat moment in huis is en of je wilt e.mailen nadat je bij FO het onderwerp en de inhoud zojuist nader hebt verwoord en *3 te horen dat je naar het verkeerde loket bent verwezen en je via het klantencontact centrum opnieuw een aanvraag kunt doen voor de juiste afdeling en dit terwijl je juist via het KCC bij hen terecht was gekomen.
Nu ben ik er ook voor om alles goed te documenteren en dat is dan ook precies wat wij doen. Maar “wonder boven wonder” liggen we ergens onderop een stapeltje en men niet weet op welke afdeling onze e.mails terwijl deze vanwege hoge urgentie bovenop open horen te liggen.
Nee nee, we verdienen geen voorkeursbehandeling, dat is nergens voor nodig, een gelijke behandeling zouden we prettig vinden.
Na ruim anderhalf jaar e.mailen wordt ons gevraagd te e.mailen zodat men precies meer weet over de inhoud. PotJanDorie Gemeente Maastricht, we laten Lotje niet blijven tikken, we hebben belangrijke zaken te behartigen. Onze centjes zijn niet van blik en weet dat onze inspanningen in de gedachtengoed zijn van “maatschappelijk Maastrichtse belang”, algemeen belang welteverstaan.
Lotje is inmiddels heengegaan, vertrokken, zag geen belang langer aan te blijven, was moe tegen uw opgetrokken muur……..
Gemeente Maastricht, beste bestuurders, wij laten ons niet van het kastje naar de muur sturen. Als u zorgt dat u uw zaakjes goed voor elkaar heeft zijn wij overbodig. Wellicht velen onder u en uw ingehuurden ook.
Wij vertrouwen erop dat u deze e.mail als stimulerend ervaart en lees ook vooral tussen de regels door want het is geen Carnavalskraker maar wel een binnenkomer. Voor u het zich realiseert is het weer verkiezingstijd en willen wij de kiezers iets bieden.
Er is geen tijd meer voor uitstel, u heeft voldoende plannen en meldingen op stapel. Evalueren bij de automaat is onderhoudend.
Excuseer, mijn e.mail kan verkeert vallen maar ik heb wel veel gelachen tijdens het schrijven van deze…… maar ben wel zeker van dat deze e.mail wordt gelezen.
Wij als topteam stellen humor in de top tien van ons lijstje en wensen u prettige kerstdagen en een voorspoedig 2025.
Dank voor ons MOMENTJE