Categorieën
12-02 Februari 2025

MAASTRICHT, toekomstbestendig

Schakel JavaScript in uw browser in om dit formulier in te vullen.
Wij staat open voor uw mening. NL-Meldpunt.nl
U kunt uw inzending vanuit veiligheidsinstellingen pas na 60 seconden verzenden.
Geeft u ons toestemming uw mening te publiceren?

PARKEERPLAATSEN weg, GROEN erin.

Zoals bij zovele gemeenten in Nederland komt Maastricht er ook niet onderuit.

De afstand tussen A naar B wordt niet groter maar de reistijd wordt wel langer. Heeft dit te maken met het gemeentelijke beleid dat men auto’s wil weren in gebieden of ligt de oorzaak in het groenbeleid van de gemeente?

Wat houdt GROENBELEID in en waar liggen KANSEN?

Is de keuze voor een gemiddeld aantal vierkante meters verdeeld over de gehele gemeente of is een waardering op micro schaal, per straat of per woonblok die hoger scoort?

De berichten die ons frequenter bereiken is dat er een hogere waardering wordt gegeven aan meer groen in de directe omgeving.
Een gelijk percentage groen voor zowel: de binnenstad, overig stedelijk gebied of buiten-stedelijk gebied. Is deze en hiermee een andere verdeling bespreekbaar?

MEER vierkante meters GROND met MINDER HUIZEN of MEER HUIZEN op MINDER vierkante meters GROND.

In een tijd waar de spanningen tot torenhoog oplopen over beschikbare ruimte voor woningen rijzen o.a. de vragen: gaan we de grond anders inrichten en hiermee een herverdeling teweegbrengen en zijn de burgers en bedrijven net als de overheid zover deze stap te maken?

Hoe gaan we hier een invulling aan geven?
Een gemaximaliseerd aantal vierkante meters voor de grond, die van een woning per persoon, gekoppeld aan een maximaal aantal vierkante meters grond voor parkeerruimte, gekoppeld aan beschikbare openbare ruimte.
Is een stap naar maximale ontspannings- en bedrijfsruimte voor eerste levensbehoefte te koppelen aan het aantal inwoners?

We mogen realistisch zijn dat alleen al de meningsverschillen ook door generatieverschillen enige tijd vraagt om geaccepteerd compromissen te komen. De tijd van uitvoering vraagt aanpassingen waarbij er mogelijk grenzen moeten worden gesteld waar het klassieke en het nieuwe elkaar scheidt.

U vragend naar een eerste reactie willen we als uitgangspositie stellen niet alleen kijkend naar uw eigen belang maar naar het algemeen belang.

 

error: Inhoud is beveiligd !!